استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

فهرست مطالب

استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

 استعلام قیمت پکیج تصفیه فاضلاب بسته به حجم فاضلاب تولیدی، استاندارد تخلیه مورد نیاز و جنس پکیج متفاوت می باشد. در ادامه به بررسی جنس های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب ساخت شرکت آرکا گستر رسام خواهیم پرداخت.

شرکت آرکا گستر رسام، دارای بیش از 15 سال سابقه در زمینه ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب با سازه های مختلف شامل فلزی، بتنی، فایبرگلاس و پلی اتیلنی می باشد

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

جنس این نوع از پکیج ها فلزی است که با نام فولاد ضد زنگ نیز شناخته می‌شود و به دلیل مقاومت بسیار بالای این آلیاژهای آهن در برابر خوردگی و همچنین محکم بودن در برابر ضربه، برای ساخت یک پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، مناسب می باشند. از پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به عنوان موثرترین سیستم های تصفیه فاضلاب مناطق مسکونی، کارگاه های صنعتی، هتل ها و … استفاده می شود. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به فضای کمی برای قرارگرفتن نیاز دارد و به دلیل قدرت و استحکام بالا قابل دفن است. همچنین از پکیج های تصفیه فاضلاب فلزی بیشتر در مواردی که حجم تصفیه فاضلاب بسیار زیاد است استفاده می شود و کاملا اقتصادی نیز می باشد.

شرکت آرکا گستر رسام سازنده پکیج های تصفیه فاضلاب فلزی با کیفیت در ابعاد مختلف و متناسب با حجم های مختلف فاضلاب می باشد. به منظور استعلام قیمت با کارشناسان دفتر ما (88569877-021) در ارتباط باشید.

در سال های اخیر با توجه به بحران ناشی از خشکسالی و کمبود آب در جهان و مخصوصا کشور ایران و همچنین به علت مصرف بالای آب در محیط های مسکونی و صنعتی، استفاده مجدد از پساب ها بسیار قابل توجه است. بعلاوه تخلیه مواد آلاینده و شیمیایی از بخش های صنعتی، مسکونی و بیمارستانی به محیط زیست می تواند باعث به خطر افتادن سلامت محیط زیست شود. فاضلاب های بهداشتی- انسانی و فاضلاب صنعتی به علت درصد آلایندگی بالایی که دارند باید پس از انجام مراحل تصفیه به منظور استفاده برای آبیاری فضای سبز یا تخلیه به آب های سطحی و چاه جذبی مجوزهای لازم را  از سازمان حفاظت محیط زیست کسب کنند. لذا استفاده از سیستم ها و پکیج تصفیه فاضلاب نه تنها بر حفظ سلامت محیط زیست اثر می گذارد بلکه موجب کاهش مصرف آب، انرژی و هزینه های ناشی از آن می گردد. یکی از انواع پکیج های تصفیه فاضلاب ساخته شده با متریال فلزی است.

مشاوره رایگان (2)

مشاوره رایگان

اگر سوال و ابهامی دارید ما شما را به صورت رایگان راهنمایی می کنیم

جنس پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

همانطور که اشاره گردید فاضلاب ها ممکن است حاوی مواد آلی و شیمیایی با خاصیت خورندگی بالا باشند در نتیجه انتخاب متریال مناسب برای پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت به سزایی برخوردار است. حفظ بدنه و تجهیزات داخلی پکیج از خورندگی با مواد شیمیایی موجود در فاضلاب بسیار مهم است. بنابراین متریال ساخت بدنه پکیج باید گونه ای انتخاب گرددکه در مقابل رطوبت، نور خورشید و همچنین ضربه های احتمالی دچار آسیب نشود.

در اکثر مواقع جنس پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن، فایبرگلاس و یا پکیج های تصفیه فاضلاب فلزی (کربن استیل) با پوشش های ضد زنگ (اپوکسی) انتخاب می شوند که هرکدام از این متریال متناسب با نوع فاضلاب و محل قرارگیری مخازن در محل مورد نظر انتخاب می گردد و هرکدام به نوبه خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

مهمترین مزایا پکیج تصفیه فاضلاب فلزی عبارتند از:

مهمترین مزایا پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

⭕ پرتابل بودن و امکان جابه جایی پکیج پس از نصب و راه اندازی

⭕ بازدهی بالا در تصفیه فاضلاب و دریافت تاییدیه های محیط زیستی

⭕ سرعت بالا در نصب و راه اندازی و بهره برداری آسان

⭕ قیمت پایین ساخت نسبت به پکیج های بتنی

⭕ بدون نیاز به انجام عملیات ساختمانی پیچیده در محل پروژه

⭕ امکان ارتقا ظرفیت پکیج

⭕ عدم تولید بوی نامطبوع فاضلاب

⭕ طراحی منحصر به فرد مطابق با شرایط محیط و نوع فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بتنی

بتن و بتن آرمه:

بتن یکی از مواد ساختمانی است که در ساخت سازه‌های مختلف به کار می‌رود. بتن از دیرباز یکی از در معمول ترین و پرکاربرد ترین مصالح در بوده است و همچنان نیز توسط بشر مورد استفاده قرار می گیرد. بتن آرمه نوعی بتن است که در آن از آرماتورها برای افزایش مقاومت و استحکام استفاده می‌شود. در پکیج تصفیه فاضلاب بتنی نیز از بتن و بتن آرمه استفاده می‌شود تا سازه‌های مقاوم و دارای عمر طولانی ایجاد شود. در پکیج تصفیه فاضلاب بتنی، از سازه‌های بتنی استفاده می‌شود تا فرآیند تصفیه فاضلاب به بهترین شکل ممکن انجام شود.

انتخاب بهترین سازه:

در انتخاب سازه‌های بتنی برای پکیج تصفیه فاضلاب، عوامل مختلفی مانند استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت پذیرش دبی و میزان فاضلاب و مشخصات بتن در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این عوامل، بهترین سازه برای پکیج تصفیه فاضلاب انتخاب می‌شود. از مهم ترین دلایل انتخاب سازه بتنی نسبت به سازه های دیگر می توان به دبی و حجم تصفیه خانه اشاره نمود که عموما در تصفیه خانه های با دبی بالا می توان از این سازه استفاده نمود چون در نهایت هزینه ساخت کمتری را در آن مقیاس به همراه دارد. جنس بتنی پکیج تصفیه فاضلاب بدلیل هزینه های آماده سازی بالا ولی توانایی تحمل بار زیاد معمولا برای پروژه های بالاتر از 500 مترمکعب در شبانه روز در شبانه روز کاربرد دارد. و برای دبی های پایین تر عمولا از جنس مواد دیگر استفاده خواهد شد. البته همچنان می توان از بتن برای ساخت تصفیه خانه های زیر 500 مترمکعب در شبانه روز استفاده نمود.

خوردگی بتن و کاهنده‌های خوردگی بتن:

بتن نسبت به فولاد از مقاوت بالاتری در برابر خوردگی برخوردار است که البته این مقاومت با کمک از افزودنی ها و پرایمر های مختلف بدست می آید. بتن با گذر زمان ممکن است دچار خوردگی شود که می‌تواند باعث کاهش استحکام و مقاومت سازه شود. برای جلوگیری از خوردگی بتن و افزایش عمر سازه، از کاهنده‌های خوردگی بتن استفاده می‌شود. در پکیج تصفیه فاضلاب بتنی نیز باید از کاهنده‌های خوردگی بتن استفاده شود تا عمر سازه به حداکثر برسد. این پوشش ها انواع مختلفی دارند که به اقتضای هر پروژه و مشخصات فاضلاب مورد نظر و همچنین مشخصات آب و هوایی آن منطقه انتخاب میگردند. همچنین این افزودنی ها بسته به نوع فاضلاب تصفیه خانه (بهداشتی یا صنعتی) متفاوت است.

مزایای استفاده از بتن در پکیج تصفیه فاضلاب

مزایای استفاده از بتن در پکیج تصفیه فاضلاب

 

✅ مقاومت بالا در برابر خورندگی فاضلاب و عوامل محیطی (در صورت استفاده از افزودنی ها و پرایمرها)

✅ قیمت تمام شده.کمتروارزان ترخصوصا برای پروژه های دبی های بیشتراز500 مترمکعب در شبانه روز

✅ قابلیت طراحی و ساخت به صورت  دفنی، غیر دفنی و نیمه مدفون

✅ توانایی سازه ای و باربری بالا در مقابل نیروهای جانبی سیال

✅ امکان طراحی بهینه و تعیین چیدمان واحد های تصفیه به تناسب موقعیت

✅ قابلیت تصفیه سریع با کمک شن

✅ امکان ته نشینی ثانویه با بازدهی بیشتر

✅ قابلیت فراهم کردن فضای کافی و مناسب جهت جمع آوری زباله

معایب استفاده از بتن در پکیج تصفیه فاضلاب

  • خصوصا پروژه های با دبی کمتر از 500 مترمکعب در شبانه‌روز استفاده از سازه های دیگر از جمله پلی اتیلن، فایبرگلاس و فلزی مقرون به صرفه تر می باشد
  • نیاز به عملیات سنگین عمرانی در محل کارگاه کارفرما در حالی که پکیج های پلی اتیلنی و فایبرگلاس و فلزی در محل کارخانه ساخته می شوند
  • زمان بر بودن بدلیل ماهیت بتن که نیاز به صبر برای رسیدن به بهترین مقاومت را دارد
  • عدم امکان جابه جایی در آینده در صورت نیاز
  • وابستگی به شرایط محیطی محل احداث و امکان تعطیلی کارگاه و عملیات ساخت در فصول سرد یا خیلی گرم
  • امکان خوردگی در صورت استفاده نکردن از افزودنی های مناسب

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن سیستمی است که تمامی تجهیزات مورد استفاده برای تصفیه پساب های انسانی و صنعتی، درون محفظه ای از جنس پلی اتیلن سنگین قرار گرفته اند. که این دستگاه قادر است پساب آلوده را پالایش کرده و آبی شفاف، بی رنگ و بدون ضرر برای طبیعت را وارد محیط زیست کند.

این پکیج ها با راندمان تصفیه بسیار بالا، فاضلاب را به یک پساب مناسب جهت تخلیه به محیط زیست و یا استفاده مجدد برای مصارف کشاورزی تبدیل می کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن برای حجم های تا حدود 100 مترمکعب در شبانه روز به صورت یکپارچه، و در ابعاد بزرگتر به صورت مدولار قابل ساخت هستند. استفاده از پلی اتیلن در ساخت بدنه پکیج ها باعث طول عمر بسیار بالای این پکیج ها و محبوبیت زیاد آنها شده است. به طور کلی در ساخت پکیج پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب حجم های کوچکتر در مقایسه با اجرای سازه های دیگر از لحاظ مالی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شرکت مهندسی آرکا گستر رسام انواع پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دوجداره کاروگیت را در حجم های مختلف ارائه می دهد. این پکیج ها یکی از بهترین گزینه ها برای تصفیه انواع فاضلاب خانگی و صنعتی محسوب می شوند. در ساخت این مخزن ها از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) استفاده می شود و دارای دوام و ماندگاری بسیار زیاد و همچنین نصب و راه اندازی راحت و سریع هستند. لذا مهمترین مزیت این دستگاه ها طراحی ساده، هزینه کم بهره برداری و نگهداری و طول عمر زیاد می باشد.

به طور کلی تصفیه فاضلاب در مدل های بهداشتی-انسانی و صنعتی و به چهار شکل بتنی، فلزی، پلی اتیلنی و کامپوزیتی بصورت دفنی و اکسپوز و در ظرفیت های مختلف جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی یا صنعتی، از بیمارستان ها گرفته تا مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی و بین راهی، کارخانجات، نیروگاه ها و هر منبعی که پساب خروجی از آن دارای آلایندگی می باشد، تولید می شود. پکیج‌های تصفیه فاضلاب شرکت آرکاگستر با راندمان تصفیه بسیار بالا، صد در صد استانداردهای تخلیه زیست محیطی را برآورده می کند.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی شرکت آرکا گستر رسام شامل مراحل زیر می‌باشد:

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی شرکت آرکا گستر رسام

در زیر به اجزایی از فاضلاب اشاره شده‌است که در هر مرحله حذف می‌شوند:

  • تصفیه مقدماتی: جامدات معلق درشت (ذرات شن و ماسه بزرگ)
  • تصفیه اولیه: جامدات معلق قابل ته نشینی، BOD معلق
  • تصفیه ثانویه: BOD معلق و محلول
  • تصفیه ثالثیه: مواد مغذی، میکروارگانیسم‌های پاتوژن، ترکیبات غیرقابل تجزیه بیولوژیکی، فلزات، جامدات محلول معدنی، جامدات معلق باقی‌مانده.

 

هدف از تصفیه مقدماتی فقط حذف مواد جامد درشت است. در حالی که تصفیه اولیه با هدف حذف مواد جامد قابل ته نشین و بخشی از مواد آلی است. مکانیسم‌های حذف آلاینده‌های فیزیکی در هر دو سطح غالب است. در تصفیه ثانویه، هدف حذف مواد آلی و احتمالاً مواد مغذی (نیتروژن و فسفر) توسط مکانیسم‌های عمدتاً بیولوژیکی است. هدف از تصفیه سوم حذف آلاینده‌های خاص (معمولاً ترکیبات سمی یا غیرقابل تجزیه زیستی) یا حذف مکمل آلاینده‌هایی است که در تصفیه ثانویه به‌اندازه کافی حذف نشده‌اند.

واحدهای فرایندی موجود در تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی به 3 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • فیزیکی
  • شیمیایی
  • بیولوژیکی

عملیات واحد فیزیکی: روش‌های تصفیه ای که در آن نیروهای فیزیکی غالب هستند (مانند آشغالگیری، اختلاط، لخته‌سازی، ته نشینی، شناورسازی، فیلتراسیون).

فرآیندهای واحد شیمیایی: روش‌های تصفیه که در آن حذف یا تبدیل آلاینده‌ها با افزودن محصولات شیمیایی یا در اثر واکنش‌های شیمیایی (مانند بارش، جذب، گندزدایی) صورت‌می‌گیرد.

فرآیندهای واحد بیولوژیکی: روش‌های تصفیه که در آن حذف آلاینده‌ها از طریق فعالیت بیولوژیکی انجام‌می‌شود (مانند حذف مواد آلی کربنی، نیتریفیکاسیون، نیترات زدایی).

تصفیه ثانویه (مرحله اصلی در تصفیه فاضلاب)

هدف اصلی تصفیه ثانویه حذف مواد آلی است. مواد آلی به اشکال زیر وجود دارد:

  • مواد آلی محلول (BOD محلول یا فیلتر شده) که صرفاً با عملیات فیزیکی حذف نمی‌شود، مانند ته نشینی که در تصفیه اولیه رخ می‌دهد.
  • مواد آلی در سوسپانسیون (BOD معلق یا ذره‌ای)، که تا حد زیادی در تصفیه اولیه موجود حذف می‌شود، اما جامدات آن با ته نشین شدن کندتر (جامدات ریزتر) در جرم مایع باقی می‌مانند.

فرآیندهای تصفیه ثانویه به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که مکانیسم‌های تجزیه را که به‌طور طبیعی در محیط‌های آبی اتفاق می‌افتد تسریع کنند. بنابراین، تجزیه آلاینده‌های آلی تجزیه‌پذیر در شرایط کنترل شده و در فواصل زمانی کمتر از سیستم‌های طبیعی به‌دست می‌آید. ماهیت تصفیه ثانویه فاضلاب خانگی شامل یک مرحله بیولوژیکی است. در حالی که فرآیندهای تصفیه مقدماتی و اولیه دارای مکانیسم‌های فیزیکی هستند، حذف مواد آلی در مرحله ثانویه از طریق واکنش‌های بیوشیمیایی انجام شده که توسط میکروارگانیسم‌ها انجام‌می‌شود.

انواع زیادی از میکروارگانیسم‌ها در این فرآیند شرکت می‌کنند شامل: باکتری‌ها، تک‌یاخته‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها. اساس کل فرآیند بیولوژیکی تماس مؤثر بین این موجودات و مواد آلی موجود در فاضلاب است، به‌گونه‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان غذا برای میکروارگانیسم‌ها استفاده‌کرد. میکروارگانیسم‌ها ماده آلی را به دی‌اکسید کربن، آب و مواد سلولی تبدیل می‌کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب فایبرگلاس

پکیج‌های تصفیه فاضلاب با جنس فایبرگلاس یک روش مدرن و کارآمد برای تصفیه فاضلاب‌ها است که از مزایای بسیاری برخوردار است. فایبرگلاس یک جنس سبک، مقاوم و ضدخوردگی است که از الیاف شیشه‌ای تشکیل شده و برای ساخت سازه‌های مختلف از جمله پکیج‌های تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود.

یکی از مزایای استفاده از پکیج‌ تصفیه فاضلاب فایبرگلاس، مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مختلف است. این پکیج‌ها قابلیت تحمل دماهای مختلف، اثرات جوی، شوک‌ها و لرزش‌ها را دارند و به راحتی قابل نصب در محیط‌های مختلف مانند منازل، کارخانه‌ها، هتل‌ها و سایر مکان‌های صنعتی و تجاری هستند.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب با جنس فایبرگلاس همچنین دارای عمر طولانی و نیاز به نگهداری کمتر هستند. این پکیج‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، فاضلاب را به صورت کامل تصفیه کرده و آب تصفیه شده با کیفیت مناسب را تولید می‌کنند. همچنین، این پکیج‌ها قابلیت بازیافت آب را نیز دارند که به بهره‌وری بالاتر و کاهش مصرف آب کمک می‌کند.

با توجه به مزایا و عملکرد بالای پکیج‌های تصفیه فاضلاب با جنس فایبرگلاس، استفاده از این تکنولوژی به عنوان یک راهکار مناسب برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و آب توصیه می‌شود. این پکیج‌ها به عنوان گزینه‌ای ساده، قابل نصب و کارآمد برای تصفیه فاضلاب‌های مختلف در انواع محیط‌ها شناخته شده اند.

برای دریافت مشاوره در ارتباط با جنس بدنه پیشنهادی و قیمت پکیج تصفیه فاضلاب با شماره (88569877-021) تماس بفرمایید.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *