پکیج‌ تزریق مواد شیمیایی

سایر_محصولات_پکیج_تزریق_مواد_شیمیایی

فهرست مطالب

پکیج تزریق مواد شیمیایی در صنعت به منظور افزایش کارایی و بهبود عملکرد سیستم های صنعتی استفاده می شود. این پکیج شامل تزریق مواد شیمیایی به سیستم های آب، گاز و نفت مانند تزریق آنتی فولینگ، تزریق ضد باکتری، تزریق ضد یخ و… است. با استفاده از این پکیج، می توان از خرابی های سیستم های صنعتی جلوگیری کرد و عمر آنها را افزایش داد. همچنین، تزریق مواد شیمیایی به سیستم های صنعتی می تواند باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شود.

پکیج تزریق مواد شیمیایی با هدف افزودن یک ماده شیمیایی به یک فرآیند و برای عملکرد بهتر در بسیاری از سیستم‌ها استفاده می شود. به عنوان مثال از پکیج تزریق مواد شیمیایی در صنعت تصفیه فاضلاب با هدف حذف آلاینده های فاضلاب بهداشتی و صنعتی استفاده می شود. همچنین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور تزریق مواد شیمیایی به خطوط لوله و تجهیزات با هدف جلوگیری از تشکیل رسوب و افزایش عمر سیستم ها استفاده می گردد.

تزریق آنتی فولینگ به سیستم های صنعتی، به منظور جلوگیری از تشکیل رسوبات و کاهش کارایی سیستم، بسیار مفید است. همچنین، تزریق ضد باکتری به سیستم های آب و گاز، می تواند از تشکیل باکتری ها و میکروارگانیسم ها جلوگیری کند و در نتیجه از خرابی و تعمیرات بیشتر جلوگیری کند. تزریق ضد یخ به سیستم های صنعتی، به منظور جلوگیری از یخ زدگی و کاهش کارایی سیستم، بسیار مفید است. همچنین، تزریق مواد شیمیایی به سیستم های صنعتی می تواند باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شود و در نتیجه بهبود عملکرد سیستم را به دنبال داشته باشد. در کل، پکیج تزریق مواد شیمیایی در صنعت بسیار مفید و حیاتی است و می تواند بهبود عملکرد سیستم های صنعتی را به دنبال داشته باشد. همچنین، با استفاده از این پکیج می توان از خرابی های سیستم های صنعتی جلوگیری کرد و هزینه های نگهداری و تعمیرات را کاهش داد.

کاربرد پکیج تزریق در تصفیه فاضلاب

پکیج تزریق مواد شیمیایی در تصفیه فاضلاب نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب، می توان از تشکیل رسوبات و بوهای نامطبوع جلوگیری کرد و در نتیجه کارایی سیستم تصفیه فاضلاب را بهبود بخشید. همچنین، تزریق مواد شیمیایی به فاضلاب می تواند باعث کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات شود و بهبود عملکرد سیستم را به دنبال داشته باشد. به طور کلی، پکیج تزریق مواد شیمیایی در تصفیه فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.

در صنعت آب و پکیج تصفیه فاضلاب، مانند کلرزنی وازن زنی به عنوان سیستم های تصفیه و گندزدایی از پکیج تزریق استفاده می شود. همچنین به منظور حفاظت از خطوط لوله و سایر تاسیسات با افزودن آب آهک، سولفات آهن و کلرید آهن به جریان های فرآیندی نیاز به استفاده از پکیج های تزریق مواد شیمیایی می باشد. در صنایع غذایی به منظور اضافه کردن ضد کف ها، ضد رسوب ها ، افزودن اسید و بازها به یک سیال و همچنین به منظور کنترل اسیدیته یک فرایند یا کنترل PH، سیستم های تزریق مواد شیمیایی نیاز است.

در صنعت معمولا نیاز است بسیاری از پارامترهای یک فرآیند به صورت اتوماتیک کنترل شوند. پکیج های تزریق مواد شیمیایی دارای تجهیزات اساسی و مورد نیاز در جهت آماده سازی و افزودن خودکار مواد هستند. نحوه کار کردن این سیستم به این صورت است که مواد شیمیایی با نسبت معین و تعریف شده از مخزن نگهداری و اماده سازی محلول توسط یک پمپ تزریق به سیال مورد نظر تزریق می شود.

انواع پکیج تزریق

پکیج تزریق کلر

به منظور گندزدایی و ضدعفونی پساب تصفیه فاضلاب و همچنین به عنوان مرحله نهایی در سیستم تصفیه آب RO نیاز به تزریق کلر می باشد.  بدین منظور از پکیج تزریق کلر در صنعت آب و فاضلاب در ظرفیت های مختلف استفاده می شود.

پکیج تزریق آنتی اسکالانت

در تصفیه آب به وسیله سیستم RO به علت وجود نمکهای محلول در آب ب گرفتگی در ممبران های آب شیرین کن های صنعتی اتفاق می افتد و این گرفتگی باعث کاهش عمر ممبران ها و کاهش بازدهی می گردد. برای جلوگیری از رسوبات نمک  به ماده آنتی اسکالانت با مقدار دوز مشخص نیاز است. بنابراین وجود یک سیستم تزریق آنت اسکالانت حیاتی به شما می رود زیرا اگر مقدار تزریق آنتی اسکالانت بیش از حد مجاز باشد برای تصفیه آب مضر است .

پکیج تزریق اسید و باز

تزریق اسید و باز روشی برای تنظیم PH در فرآیندهای مختلف می باشد. به عنوان مثال اسید سولفوریک و سود از پرکاربردترین اسید ها و بازهایی برای تنظیم PH در صنایع مختلف می باشند.

کاربرد پکیج تزریق در تصفیه فاضلاب

پکیج تزریق مواد منعقد کننده

در سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی از مواد منعقد کننده یا پلی الکترولیت به منظور انعقاد و لخته سازی آلاینده ها استفاده می گردد. مواد شیمیایی منعقد کننده، عمدتا ترکیبات پلیمری بر پایه پلی آکریل آمید با ویژگی محلول در آب هستند که بعنوان افزایش دهنده سرعت ته نشینی مواد جامد معلق و کلوئیدها در تصفیه پساب مورد استفاده قرار می گیرند. مواد شیمیایی منعقد کننده به منظور لخته سازی ذرات نامحلول با اندازه کوچک و ته نشینی و جداسازی سریعتر آنها استفاده می شوند. کنترل دقیق غلطت ماده منعقد کننده بسیار مهم است و بنابراین به سیستم های پکیج تزریق نیاز می باشد. پکیج های تزریق مواد منعقد کننده مجهز به مخزن آماده سازی ماده مورد نظر، میکسر اختلاط، پمپ تزریق و ابزارهای کنترل دقیق می باشند.

تجهیزات مورد استفاده در پکیج تزریق

این پکیج شامل مخازن آماده سازی محلول، پمپ‌های تزریق ، تابلو کنترل، میکسر و ابزار دقیق است.

  • مخزن آماده سازی

یک مخزن به منظور آماده سازی محلول مورد تزریق نیاز است و لازم است در مقابل تماس با مواد شیمیایی مختلف کاملاً مقاوم بوده و دربرابر عوامل درونی و بیرونی دچار پوسیدگی نشود.

  • پمپ تزریق

از اجزای بسیار مهم و کاربردی پکیج‌ تزریق شیمیایی مواد شیمیایی پمپ تزریق با دوزینگ پمپ است. پمپ تزریق وظیفه تزریق مواد شیمیایی با دوز و جریان از پیش تعیین شده را بر عهده دارد. به دلیل اینکه این پمپ به طور مستقیم با سیال در تماس است، باید کاملا عایق و مقاوم در برابر خوردگی باشد. دبی پمپ تزریق به صورت دستی و اتوماتیک قابل تنظیم می باشد.

  • تابلو کنترل

تابلو برق (سیستم کنترل) وظیفه فرمان به پمپ تزریق و دیگر تجهیزات الکترومکانیکال را برعهده دارد.

  • میکسر اختلاط

متناسب با مقدار ماده شیمیایی و حجم مخزن نیاز به یک همزن به منظور همگون کردن محلول می باشد. یک میکسر صنعتی از بخش هایی نظیر شفت، موتور و پروانه تشکیل شده است.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *