پکیج تزریق کلر

فهرست مطالب

پکیج تزریق کلر

پکیج کلر زنی یا کلریناتور در استخرهای شنا، محیط های صنعتی با هدف از بین بردن میکروارگانیسم ها و باکتری های موجود در آب به دلیل مقرون به صرفه بودن و همچنین نصب و راه اندازی آسان آن کاربرد بسیار گسترده ای دارد. پکیج تزریق کلر یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزارهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی، آب و فاضلاب و همچنین استخرها است. این سیستم به منظور حفظ سلامت و بهداشت آب و همچنین کنترل و پایداری آن به کار می‌رود. شرکت آرکاگستر رسام به عنوان یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه ساخت پکیج تزریق کلر در ادامه به توضیحی درباره انواع دستگاه کلر زنی، مزایا و معایب و روش کار آنها می پردازد.

پکیج تزریق کلر چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که بعد از تصفیه فاضلاب  با روش های مختلف ممکن است وجود داشته باشد، رشد باکتری ها و میکروارگانیسم ها و جلبک ها می باشد که در نهایت منجر به بروز بیماری های گوارشی خطرناک می گردد. علاوه براین، در محیط هایی مانند استخرها که شرایط برای رشد انواع قارچ و جلبک فراهم می باشد، به مرور تاثیرات منفی بر سلامت پوست افراد ایجاد خواهد شد. یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با این مشکلات استفاده از پکیج تزریق کلر می باشد که تا حد زیادی در گندزدایی آب موثر می باشد.

پکیج تزریق کلر یک سیستم کامل تزریق کلر به آب است که شامل تجهیزاتی مانند پمپ، تانک، سیستم تزریق و کنترلر است. این پکیج برای استفاده در استخرها، سوناها، جکوزی‌ها، آبشارها و سایر منابع آبی استفاده می‌شود. با استفاده از پکیج تزریق کلر، می‌توانید آب را به صورت خودکار و به میزان دقیق تزریق کنید و به همین دلیل این پکیج برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها بسیار مؤثر است.همچنین، پکیج تزریق کلر باعث کاهش مصرف کلر در آب می‌شود و این به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به کلر است. همچنین، این پکیج باعث افزایش عمر لوله‌های آب و دستگاه‌های مرتبط با آب می‌شود، زیرا با کاهش تعداد باکتری‌ها و ویروس‌ها، خوردگی و زنگ زدگی کمتری روی لوله‌ها و دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.پکیج تزریق کلر به صورت ساده و آسان نصب می‌شود و نیاز به تخصص فنی خاصی ندارد. همچنین، با استفاده از کنترلر مربوطه، می‌توانید میزان تزریق کلر را به دلخواه خود تنظیم کنید و همچنین از راه دور این کار را انجام دهید.در کل، پکیج تزریق کلر یک راه حل کامل و موثر برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها در منابع آبی است. با استفاده از این پکیج، می‌توانید به صورت خودکار و دقیق، کلر را به آب تزریق کنید و همین دلیل باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به کلر، افزایش عمر لوله‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آب و حفظ کیفیت آب می‌شود.

پکیج تزریق کلر به طور کلی شامل دوزینگ پمپ، مخزن پلی اتیلن، لوله کشی، شاسی فلزی ضد زنگ و تابلو برق می باشد. البته لازم به ذکر است که تجهیزات پکیج تزریق کلر با توجه به نوع آن و شیوه گندزدایی از آب متفاوت می باشد. در مجموع خروجی پکیج تزریق کلر، آب گندزدایی شده و بدون باکتری خواهد بود.

تجهیزات پکیج تزریق کلر

  • الکترو موتور
  • گیربگس کاهنده دور
  • شفت و پروانه با روکش ضد خوردگی
  • دوزینگ پمپ
  • مخزن آماده سازی کلر
  • مخزن تزریق کلر
  • شاسی استقرار تجهیزات (فلزی یا استیل)
  • تابلو برق
  • اتصالات مربوطه UPVC
پکیج تزریق کلر

روش کار پکیج تزریق کلر

دستگاه تزریق کلر شامل مخزن، پمپ، شلنگ مکنده و شیر تزریق می باشد. با توجه به میزان PH و میزان باکتری و آلودگی های موجود در آب ابتدا مقدار کلر مورد نیاز اندازه گیری شده و وارد آب میشود. برای اثربخشی بهینه کلر در حذف آلودگی ها حداقل 30 دقیقه زمان لازم است تا آب با کلر در تماس باشد.

نکته مهمی که در تمام محیط هایی که از کلر زنی برای گندزدایی استفاده می کنند، تست میزان کلر باقی مانده در آب بعد از اتمام فرآیند کلر زنی می باشد که توسط کیت های مخصوص انجام می شود. مقدار زیاد کلر باقی مانده در آب برای محیط هایی مانند استخرهای نگهداری از ماهی به شدت بر سلامت آن ها اثر منفی ایجاد خواهد کرد.

مزایای استفاده از پکیج تزریق کلر

تزریق کلر به دلایل مختلف دارای کاربرد زیادی می باشد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب، نگهداری و تعمیر ارزان تر نسبت به سایر روش های گند زدایی
  • عملکرد مناسب در حذف BOD موجود در آب و فاضلاب
  • راندمان بالا در غلظت های پایین
  • بهبود رنگ، بو و طعم آب
روش کار پکیج تزریق کلر

کاربردهای پکیج تزریق کلر

1- صنایع شیمیایی

در صنایع شیمیایی، پکیج تزریق کلر برای حفظ سلامت و بهداشت آب کاربرد دارد. این سیستم به منظور جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب، استفاده می‌شود.

2- آب و فاضلاب

در صنایع آب و فاضلاب، پکیج تزریق کلر برای کنترل و پایداری آب به کار می‌رود. این سیستم به منظور حفظ سلامت و بهداشت آب، جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب و همچنین حذف بو و طعم نامطبوع آن، استفاده می‌شود.

3- استخرها

در استخرها، پکیج تزریق کلر به منظور حفظ سلامت و بهداشت آب و همچنین کنترل و پایداری آن به کار می‌رود. این سیستم به منظور جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب، استفاده می‌شود.

4- صنایع غذایی

در صنایع غذایی، پکیج تزریق کلر برای حفظ سلامت و بهداشت آب به کار می‌رود. این سیستم به منظور جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب، استفاده می‌شود.

5- برای حفظ سلامت عمومی

پکیج تزریق کلر به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر در آب، به کار می‌رود. این سیستم به منظور کنترل و پایداری آب و همچنین جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در آب، استفاده می‌شود.

طراحی و ساخت پکیج تزریق کلر

شرکت آرکاگستر رسام؛ مجموعه ای از مهندسین و تکنسین ها در حوزه طراحی و تولید پکیج فاضلاب می باشد که طراحی و ساخت پکیج کلر زنی را با استانداردهای روز دنیا در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. کارشناسان شرکت آرکاگستر با توجه به محیط مورد نظر بهترین گزینه ها را پیشنهاد خواهند داد.

قیمت پکیج تزریق کلر

مانند تمام تجهیزات به کار رفته در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، قیمت پکیج تزریق کلر با توجه به ویژگی های موجود در آن و شرایط استفاده با هم متفاوت می باشد. ظرفیت مخزن، متریال و جنس به کار رفته در ساخت پکیج، روش تزریق کلر و توان تزریق کلر، نوع پمپ مورد استفاده از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت پکیج تزریق کلر اثرگذار می باشند. جهت استعلام قیمت پکیج تزریق کلر می توانید با مهندسین شرکت آرکاگستر رسام در ارتباط باشید.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *