انتخاب بهترین روش تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی

انتخاب بهترین روش تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی

فهرست مطالب

برای شرکت های صنعتی که فاضلاب را به عنوان محصول فرعی فرآیند خود تولید می کنند، معمولاً نوعی سیستم تصفیه فاضلاب ضروری است. عدم تصفیه صحیح فاضلاب شما می تواند به طور بالقوه به محیط زیست، سلامت انسان و فرآیند شما آسیب برساند، علاوه بر این باعث می شود که تاسیسات شما با جریمه های سنگین و اقدامات قانونی احتمالی در صورت تخلیه نامناسب در تصفیه خانه های دولتی (POTW) یا محیط زیست تحت یک سیستم ملی حذف آلاینده (مجوز NPDES). بهترین سیستم تصفیه فاضلاب به تاسیسات کمک می‌کند تا از این هزینه‌های پرهزینه تخلیه و اتصال، در میان سایر مسائل مشکل‌ساز، جلوگیری کند و/یا فاضلاب را برای استفاده مجدد به طور موثر تصفیه کند.

چگونه بهترین سیستم تصفیه فاضلاب را برای کارخانه خود انتخاب می کنید؟

پاسخ به این سوال گاهی ممکن است کمی پیچیده باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما آنچه را که این ممکن است برای سیستم شما داشته باشد در زیر ساده و تفکیک کرده ایم:

عوامل اصلی در انتخاب سیستم تصفیه فاضلاب

سه عامل اصلی وجود دارد که به شما در انتخاب سیستم تصفیه فاضلاب ایده آل کمک می کند:

  1. مشخصات فاضلاب تاسیسات تولیدی چیست؟
  2. الزامات نظارتی برای تخلیه از کارخانه چیست؟
  3. نتایج یک مطالعه کامل تصفیه‌پذیری فاضلاب و آزمایش آزمایشی چیست؟
مشاوره رایگان (2)

مشاوره رایگان

اگر سوال و ابهامی دارید ما شما را به صورت رایگان راهنمایی می کنیم

مشخصات فاضلاب تاسیسات شما چگونه سیستم تصفیه فاضلاب ایده آل شما را تعیین می کند؟

یکی از بزرگترین عواملی که بهترین سیستم تصفیه فاضلاب را برای یک تاسیسات تعیین می کند، تجهیزاتی است که در ساختار واقعی سیستم قرار می گیرند.

در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود:

  • آیا سیستم موادی را که فاضلاب سنگینی از نظر BOD، روغن و گریس برای شما به همراه می‌آورد، پردازش می‌کند؟
  • آیا فرآیند تاسیسات شامل ساخت فلزاتی است که فاضلاب را با مواد جامد معلق و/یا فلزاتی مانند روی، آهن، سرب و نیکل آلوده می‌کند؟
  • آیا سطوح بالایی از آلاینده های معدنی وجود دارد یا نیاز به حذف BOD یا COD (نیاز به اکسیژن شیمیایی) وجود دارد؟

 

همه این عوامل تعیین می کنند که چه نوع سیستم تصفیه فاضلاب مورد نیاز است.

به عنوان مثال، اگر یک کارخانه عملیات آبکاری را اجرا کند، برخی از مسائلی که اغلب به آنها پرداخته می شود تثبیت pH و حذف مواد جامد و فلزات معلق است. یک سیستم تصفیه فاضلاب در این مورد معمولاً دارای نوعی ته نشینی فیزیکی/شیمیایی و حذف فلزات است.

مثال دیگر می تواند یک کارخانه مبتنی بر مواد غذایی با نیازهای تصفیه فاضلاب ناشی از محصولات تولیدی مانند شیر، محصولات لبنی، تولید نوشیدنی و غیره باشد. به طور معمول با یک مرکز تولید مواد غذایی و نوشیدنی، فناوری در سیستم تصفیه فاضلاب حول حذف مواد بیولوژیکی می چرخد. آلاینده ها (با تکنولوژی مانند بیوراکتورهای غشایی یا MBR) و روغن/گریس (با شناورسازی هوای محلول یا DAF).

الزامات نظارتی برای تخلیه از کارخانه چیست؟

رهاسازی فاضلاب در محیط زیست

وقتی صحبت از مدیریت فاضلاب به میان می‌آید، بسته به اینکه تاسیسات شما با آب چه می‌کند، نحوه تصفیه آن و چه فناوری‌هایی را در ساختار سیستم تعیین می‌کند.

دو سناریوی تخلیه رایج در زیر شرح داده شده است:

رهاسازی فاضلاب در محیط زیست

اگر تاسیسات شما قصد دارد فاضلاب شما را در محیط زیست رها کند، باید این کار را تحت یک سیستم حذف آلاینده ملی (سازمان محیط زیست) انجام دهید. این مجوزها، که بر اساس قانون آب پاک اجرا می‌شوند، محدودیت‌هایی را در مورد آنچه می‌توان تخلیه کرد، تعیین الزامات برای گزارش‌ها و نظارت، و برای اطمینان از عدم انتشار آلاینده‌ها در مقادیر مضر وضع می‌کند. مقررات محلی شما و آلاینده های موجود در تصفیه فاضلاب صنعتی شما تعیین می کند که چه تصفیه ای برای تاسیسات شما ضروری است و چه چیزی وارد سیستم شما می شود. برای اطمینان از اینکه تاسیسات شما با مقررات پارمترهای سازمان محیط زیست مطابقت دارد میبایست مشخصات آمایشگاهی پساب تصفیه شده خود را با مقررات آن سازمان مقایسه و بررسی کنید. عدم رعایت الزامات می تواند جریمه های سنگینی را در پی داشته باشد.

تخلیه فاضلاب به شهرداری محلی یا تصفیه خانه شهرک صنعتی

شهرداری محلی شما ممکن است پساب شما را بگیرد، اما به احتمال زیاد از شما می خواهند که ابتدا آن را پیش تصفیه کنید. برای اطمینان از اینکه شرایط آنها را برآورده می کنید، میبایست با آن سازمان تماس بگیرید. تصفیه فاضلاب بهداشتی شما باید آلاینده‌هایی را که آنها اجازه نمی‌دهند حذف کند وگرنه باز هم می‌تواند جریمه برای شما در پی داشته باشد. سیستم تصفیه فاضلاب تاسیسات باید هر گونه آلاینده موجود را در سطوح قابل قبولی که در هنگام تخلیه به سازمان یا تصفیه خانه محلی لازم است شناسایی و حذف کند.

نتیجه یک مطالعه امکان سنجی تصفیه چیست؟

مطالعه امکان سنجی تصفیه‌پذیری فاضلاب، مطالعه یا آزمایشی است که تعیین می‌کند چگونه فاضلاب را می‌توان برای فرآیند شما تصفیه کرد. اگر مطالعه به درستی انجام شود، آلاینده‌های موجود در جریان فاضلاب شما را به وضوح شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند که روش های تصفیه مناسب در سیستم تصفیه فاضلاب شما در نظر گرفته شده و اجرا شود.

این مرحله هنگام انتخاب بهترین سیستم پکیج تصفیه فاضلاب برای کارخانه شما بسیار مهم است. پس از داشتن نقشه راه از شاید دو یا سه پلتفرم فناوری که هزینه اصلی و عملیاتی شما را برآورده می‌کنند، اجرای یک پایلوت تست قابلیت تصفیه کارآمد به تأیید فرضیاتی که در مورد آلودگی‌های احتمالی و راه‌حل‌هایی برای حذف آنها کرده‌اید کمک می‌کند. این کار به پردازش و حذف هرگونه شک و گمان کمک می کند و اطمینان می دهد که مرکز شما بهترین راه حل ممکن را برای موقعیت منحصر به فرد شما دریافت می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگرچه ممکن است مطالعه روی کاغذ کامل به نظر برسد، اما هیچ چیز بهتر از اجرای آزمایش پایلوت در این زمینه برای تأیید مفروضات تصفیه، بهینه‌سازی طراحی، وجود ندارد، زیرا در طول این مرحله، مشکلات دیگری می‌تواند ایجاد شود و قبل از آن پیدا شود. انتخاب اجزای سیستم خود، که می تواند به شما کمک کند از هرگونه اشتباه در طراحی سیستم نجات پیدا کنید.

چگونه بهترین سیستم تصفیه فاضلاب را برای صنعت خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین سیستم تصفیه فاضلاب را برای صنعت خود انتخاب کنیم؟

سیستم تصفیه فاضلاب

تمام آن تاسیسات صنعتی که فاضلاب را به عنوان محصول جانبی فرآیند تولید خود رها می کنند، نیازمند نوعی سیستم تصفیه هستند. از آنجایی که تخلیه نامناسب می تواند منجر به آسیب احتمالی به محیط زیست، مردم و از جمله فرآیند تولید صنعت شود. با این حال، هنگام انتخاب یک تصفیه خانه فاضلاب، مهم است که برخی از عوامل را در نظر داشته باشید:

آشنایی با سیستم های مختلف تصفیه

انواع مختلفی از تصفیه خانه های فاضلاب در بازار موجود است. بنابراین، انجام تحقیق و تعیین نوع سیستم تصفیه فاضلاب قبل از نصب کارخانه ضروری است. سیستم های مختلف تصفیه مانند بیوراکتور غشایی (MBR)، هوادهی گسترده (EAAS)، رشد چسبیده با مدیای معلق (MBBR)، رشد چسبیده با مدیای ثابت (IFAS)، راکتور دسته ای متوالی (SBR) و… همگی مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

تعیین هزینه های مربوطه

با توجه به در دسترس بودن طیف گسترده ای از سیستم های تصفیه فاضلاب، هزینه می تواند کمی متفاوت باشد. در طول تحقیق ، همراه با تعیین بهترین سیستم برای صنعت خود، تجزیه و تحلیل هزینه های مربوط به هر فرآیند از جمله طراحی، نصب و نگهداری آن نیز مهم است. قیمت بر اساس نوع روش های فیلتراسیون، فناوری های تصفیه و نیازهای صنعتی شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

درک چالش های صنعت

بدون تجزیه و تحلیل چالش های عملکردی و مکانی صنعت شما، تعیین تصفیه خانه مناسب فاضلاب دشوار است. فاضلاب حاوی عناصر مختلفی مانند فلزات سنگین، جامدات، گریس های ناسالم، هیدروکربن ها، روغن، اسیدها، فنل، سولفات ها، کروم، ترکیبات آلی کلردار و غیره است که می تواند برای محیط زیست ما بسیار مضر باشد. برای برآوردن نیازهای صنعتی، سیستم های تصفیه فاضلاب باید بسته به موقعیت مکانی، نگرانی های زیست محیطی و غیره به طور خاص طراحی شوند. این سیستم ها همچنین باید فرآیند حمل و نصب آسانی داشته باشند.

در نظر گرفتن تکنیک های کنترل آب برای سیستم های تصفیه فاضلاب

همانطور که در بالا ذکر شد، سیستم های مختلف تصفیه فاضلاب دارای ویژگی های متفاوتی هستند. اگرچه همه تصفیه خانه ها دارای دمنده های هوادهی هستند که یکی از اجزای اصلی تصفیه فاضلاب هستند، اما چهار نوع دمنده وجود دارد و هر کدام بسته به فرآیند عملیات صنعتی مهندسی متفاوتی دارند. همچنین مهم است که مراقب پمپ ها، مخازن یکسان سازی جریان و مدولاسیون های اوج جریان باشید. مخازن باید از نظر آب بندی، دسترسی به میدان های تخلیه جایگزین و کنترل کیفیت در طول فرآیند نصب بررسی شوند.

رعایت استانداردهای مدیریت زیست محیطی

یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر داشت بررسی این است که آیا تصفیه خانه فاضلاب با استانداردهای آب و محیط زیست مطابقت دارد یا خیر. نصب یک سیستم تصفیه سازگار و تمرین روش‌های سازگار با محیط‌زیست نه تنها به تصفیه فاضلاب برای اهداف استفاده مجدد کمک می‌کند، بلکه به کل محیط زیست نیز کمک می‌کند.

انتخاب بهترین تامین کننده برای تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی

بهره وری:

یک ارائه دهنده با تجربه از عمق دانش و تخصص مرتبط برای طراحی و پیاده سازی یک سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی که متناسب با نیازهای خاص کارخانه صنعتی است برخوردار خواهد بود و قادر خواهد بود سیستم را برای حداکثر بازدهی بهینه کند.

انطباق:

تصفیه فاضلاب صنعتی و تخلیه پساب توسط مقامات متعدد نظارت می شود و مهم است که ارائه دهنده ای را انتخاب کنید که بتواند اطمینان حاصل کند که سیستم شما با تمام مقررات مربوطه مطابقت دارد.

کیفیت تصفیه:

یک ارائه دهنده خوب از تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته استفاده می کند و درک کاملی از آخرین روش های تصفیه خواهد داشت. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فاضلاب با بالاترین استانداردهای ممکن تصفیه می شود.

قابلیت اطمینان:

یک ارائه‌دهنده قوی راه‌حل‌های تصفیه فاضلاب که جایگاه خوبی در این بخش دارد، می‌تواند خدمات قابل اعتماد و دقیقی را از طراحی، مهندسی، تامین، نصب و راه‌اندازی، بهره‌برداری و نگهداری، مقاوم‌سازی، نظارت از راه دور، دفع پساب تصفیه شده و تامین کلیه قطعات مصرفی سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی.

پایداری:

بهترین ارائه‌دهنده فناوری‌های تصفیه فاضلاب صنعتی یک سیستم تصفیه پایدار و سازگار با محیط زیست را برای صنایع طراحی و اجرا می‌کند که اثرات زیست‌محیطی را در نقاط مختلف به حداقل می‌رساند.

مقرون به صرفه بودن:

یک ارائه دهنده خوب که با بخش های مختلف سروکار داشته باشد، می تواند اقتصادی ترین سیستمی را ارائه دهد که هزینه تصفیه را به حداقل می رساند و در عین حال کارایی سیستم تصفیه پساب را به حداکثر می رساند.

فاکتورهای کلیدی برای انتخاب بهترین شریک تصفیه فاضلاب

طیف وسیعی از تجربیات:

سابقه اثبات شده طراحی، اجرا و بهره برداری موفقیت آمیز تصفیه خانه های فاضلاب برای طیف گسترده ای از صنایع و بخش ها یک ضرورت مطلق است. ارائه دهنده باید دارای تیمی از متخصصان کامل باشد که در تصفیه فاضلاب متخصص باشند و درک عمیقی از آخرین راه حل ها و فناوری ها داشته باشند.

دسترسی به فناوری:

دسترسی و آشنایی با تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته برای اطمینان از با کیفیت ترین و مناسب ترین تصفیه خانه فاضلاب سفارشی.

رویکرد همه کاره:

ارائه دهندگان باید بتوانند تمام مقیاس های راه حل را از یک محصول مستقل تا یک مدل جامع ارائه دهند. بهترین ارائه دهندگان فناوری های تصفیه فاضلاب کسانی هستند که رویکردی یکپارچه را در گذر از هر مسیر آبی و نیازهای کارخانه برای طراحی و ارائه یک سیستم مدیریت آب که می تواند کارایی نیروگاه را به حداکثر برساند، اتخاذ می کنند.

توانایی “مالکیت” پروژه و اجرای پایان به انتها:

ارائه دهنده باید توانایی نه تنها ارائه طراحی و مشاوره، بلکه اجرای و بهره برداری از تصفیه خانه های آب را طبق برنامه های تعمیر و نگهداری دوره ای داشته باشد و در نتیجه برای کل فرآیند پاسخگو باشد.

حال چه کنیم؟

انتخاب بهترین سیستم تصفیه فاضلاب برای کارخانه شما یک فرآیند بسیار پیچیده است و برای انجام صحیح آن به تلاش و زمان قابل توجهی نیاز دارد.

اکنون که مهم‌ترین جنبه‌هایی را که باید روی آن تمرکز کنید می‌دانید، مطمئن شوید که با یک شرکت مهندسی کار می‌کنید که می‌تواند به شما در مرتب‌سازی همه این الزامات برای انتخاب بهترین سیستم ممکن کمک کند. دانستن مشخصات آلاینده‌ها در فاضلاب، مقررات محلی پساب، و نتایج یک مطالعه کامل تصفیه‌پذیری و آزمایش آزمایشی به شما کمک می‌کند در مسیر درست هدایت شوید.

شرکت آرکاگستر رسام دارای بیش از 20 سال تجربه در طراحی و ساخت سیستم های تصفیه فاضلاب به صورت سفارشی است، بنابراین در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. ما می توانیم شما را از طریق شرح شرایط بهینه پروژه و انتخاب راه حل مناسب و هزینه واقعی برای نیازهای سیستم تصفیه فاضلاب شما راهنمایی کنیم.

فرم مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *